Niniejszy Regulamin sklepu internetowego Peoni dostępny jest na stronie www.peoni.pl w zakładce „Regulamin”. Regulamin można pobrać w formacie PDF i zapisać w pamięci komputera. Plik PDF zawierający treść niniejszego Regulaminu dostępny jest poniżej, jako Załącznik 1.
Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin (zwany dalej Regulaminem) skierowany jest do wszystkich użytkowników sklepu internetowego Peoni i w szczególności określa:
– zasady dokonywania Rejestracji,
– korzystania z Konta,
– składania Zamówień,
– zasady zawarcia Umowy Sprzedaży towarów,
– zasady korzystania przez Konsumentów z prawa do odstąpienia od umowy,
– zasady i tryb postępowania reklamacyjnego. - Właścicielem i prowadzącym sklep internetowy działający pod adresem www.peoni.pl (zwany dalej Sklepem) jest Peoni Anna Wegner ul. Gnieźnieńska 15a 88-430 Janowiec Wielkopolski wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczpospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadająca nr NIP 5621775987 i nr REGON 362020048. Kontakt ze sklepem można uzyskać poprzez formularz kontaktowy, adres poczty elektronicznej sklep@peoni.pl, bądź pod numerem telefonu 693534220 (opłata jak za połączenie standardowe- wg cennika operatora).
Pojęcia:
- Regulamin- niniejszy Regulamin Sklepu Internetowego.
- Sklep Internetowy- sklep internetowy działający pod adresem www.peoni.pl.
- Sprzedawca, Usługodawca, Administrator danych- Peoni Anna Wegner ul. Gnieźnieńska 15a, 88-430 Janowiec Wlkp., NIP 5621775987, REGON 362020048.
- Klient- osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która chce zawrzeć lub zawarła Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
- Rejestracja- utworzenie w systemie Sklepu internetowego Konta Klienta. W celu dokonania rejestracji należy wypełnić Formularz Rejestracji dostępny w Sklepie Internetowym.
- Konto- oznaczony indywidualną nazwą i hasłem podanym przez Klienta zbiór zasobów, w którym gromadzone są dane Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Koszyk- lista produktów sporządzona z oferowanych w sklepie produktów na podstawie wyborów Klienta.
- Produkt- dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Zamówienie- oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
- Formularz Zamówienia- interaktywny formularz dostępny na stronie Sklepu umożliwiający złożenie Zamówienia poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Ustawa o Prawach Konsumenta, Ustawa- ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta ( Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
- Konsument- pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą.
- Kodeks Cywilny- Ustawa Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi zmianami.
- Umowa Sprzedaży- umowa sprzedaży zawarta lub zawierana między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Płatność- metoda dokonania zapłaty za przedmiot Umowy Sprzedaży i Dostawę.
- Dzień roboczy- jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Świadczenie usług drogą elektroniczną
- W ramach prowadzenia Sklepu Internetowego Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Świadczenie przez Usługodawcę Usług drogą elektroniczną jest bezpłatne.
- W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne:
– Konto Klienta,
– Formularz Zamówienia. - Umowa o świadczenie Usługi drogą elektroniczną polegającej na prowadzeniu Konta Klienta w Sklepie Internetowym zostaje zawarta w momencie dokonania Rejestracji.
- Rejestracji można dokonać na dwa sposoby: 1.) Z menu na górze strony należy wybrać „Moje konto”, a następnie podać adres e-mail, na który zostanie wysłane potwierdzenie Rejestracji wraz z wygenerowanym hasłem do Konta. Hasło należy zmienić po zalogowaniu się na stronie Sklepu. 2.) Po złożeniu zamówienia i wypełnienia niezbędnych pól w Formularzu Zamówienia, należy zaznaczyć okienko „Stworzyć konto?”. Na podany adres e-mail zostanie wysłane potwierdzenie Rejestracji wraz w wygenerowanym hasłem do Konta. Hasło należy zmienić po zalogowaniu się na stronie Sklepu.
- Umowa o świadczenie Usług drogą elektroniczną polegającej na prowadzeniu Konta zawierana jest na czas nieokreślony, a Usługobiorca ma możliwość zrezygnowania z Konta bez podania przyczyny poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres sklep@peoni.pl lub drogą listowną na adres Peoni Anna Wegner, ul. Gnieźnieńska 15a, 88-430 Janowiec Wielkopolski.
- Umowa o świadczenie Usług drogą elektroniczną polegająca na udostępnieniu Formularza Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie, ma charakter jednorazowy tzn. zawierana jest na czas określony i ulega rozwiązaniu w chwili złożenia Zamówienia lub w chwili zaprzestania składania zamówienia przez Usługobiorcę. W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie następujących informacji: imię, nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, kod pocztowy, miasto), adres e-mail oraz numer telefonu.
Zasady działania sklepu internetowego Peoni
- Sklep prowadzony jest na domenie http://peoni.pl.
- Sklep prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sieci Internet, w tym celu niezbędne jest posiadanie urządzenia z dostępem do sieci Internet oraz przeglądarką internetową.
- Nabywcą towarów oferowanych w sklepie internetowym www.peoni.pl jest pełnoletnia osoba fizyczna, firma lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej (Klient) posiadająca adres korespondencyjny na terenie Polski.
Oferta
- Przedmiotem sprzedaży są produkty wymienione w ofercie Sklepu.
- Produkty w Sklepie są szczegółowo oznaczone. W opisie towaru na stronie internetowej znajdują się informację o cechach produktu takich jak cena, wielkość, kolor, materiał, z którego jest wykonany.
- Ceny produktów podane są w złotówkach i zawierają podatek VAT. Ceną wiążącą jest cena podana przy towarze w chwili składania zamówienia. Sprzedawca gwarantuje, że cena podana w trakcie składania zamówienia nie ulegnie zmianie w trakcie realizacji Umowy Sprzedaży zawartej na podstawie złożonego Zamówienia.
- Do ceny towaru należy doliczyć koszty przesyłki.
- Sklep zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w asortymencie sklepu: zmian w cenach towarów, wprowadzania nowych towarów do asortymentu Sklepu.
- Sklep zastrzega sobie prawo do wprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych dla wszystkich bądź wybranych grup klientów.
Składanie zamówień
- Składanie Zamówień odbywa się poprzez stronę www.peoni.pl za pomocą Formularza Zamówienia.
- Warunkiem realizacji dokonanych zakupów jest prawidłowe złożenie Zamówienia.
- Zamówienia mogą być składane przez 24 godziny na dobę, ale ich realizacja następuje w Dni robocze.
- W celu złożenia Zamówienia i dokonania zakupu Klient dokonuje wyboru towarów, określa jego ilość (w sztukach), a w razie potrzeby inne specyficzne informacje (np. kolor), wybiera formę płatności i dostawy.
- Po wybraniu towaru, określeniu jego ilości itp., należy kliknąć ikonę „Dodaj do koszyka”. Produkt zostanie dodany do koszyka. W przypadku kontynuowania zakupów należy dodać kolejne przedmioty do koszyka.
- Po przejściu do koszyka można rozpocząć procedurę składania Zamówienia.
- Do realizacji zamówienia niezbędne są następujące dane Klienta: – imię i nazwisko,
– adres dostawy,
– numer telefonu,
– adres e-mail. - Sklep zastrzega sobie prawo do anulowania Zamówienia w przypadku, gdy formularz został nieprawidłowo wypełniony.
Sposoby i terminy płatności
- Z tytułu wykonania Umowy Sprzedaży Klient zobowiązany jest zapłacić wskazaną w Zamówieniu cenę towarów oraz koszt ich wysyłki.
- Klient ma do dyspozycji następujące formy płatności udostępnione przez Sprzedającego:
– płatność za pobraniem- płatność następuje w momencie odebrania przesyłki,
– płatność przelewem online lub kartą płatniczą. - Płatności online obsługuje serwis Transferuj.pl, transakcje przy użyciu kart płatniczych są obsługiwane poprzez serwis PayPal.
- Termin płatności:
– W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem, Klient zobowiązany jest do zapłaty przy odbiorze przesyłki.
– W przypadku, kiedy Klient wybierze sposób płatności przelewem online lub kartą płatniczą, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 (słownie: siedmiu) dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
Czas realizacji zamówienia, koszty i sposoby dostawy
- Zamówienie złożone przez Klientów Sklepu jest kompletowane przez Sprzedawcę w ciągu dwóch dni roboczych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży bądź zaksięgowania wpłaty na koncie Sklepu. W przypadku braku zamówionego Produktu w magazynie, Klient zostanie poinformowany na adres e-mail o problemach z realizacją zamówienia i dostępnych opcjach:
– częściowa realizacja zamówienia,
– pełna realizacja zamówienia, lecz związane z tym wydłużenie czasu oczekiwania,
– anulowanie całego zamówienia bez negatywnych skutków dla Klienta. - Jeżeli Klient nie chce, by Zamówienie cząstkowe było realizowane- zamówienie jest wycofywane bez negatywnych skutków dla Klienta, w przypadku dokonania przez niego płatności- kwoty uiszczone zostaną zwrócone.
- Dostawa Produktu do Klienta odbywa się na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
- Dostawa Produktu do Klienta jest płatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu wskazane są w zakładce „Wysyłka i dostawa” oraz przy składaniu Zamówienia.
- Dostawy realizuje firma kurierska DHL. Dostawy odbywają się od poniedziałku do piątku.
- Klientowi przysługuje prawo do sprawdzenia stanu przesyłki po jej dostarczeniu pod adres wskazany w Zamówieniu. Sprawdzenie stanu przesyłki przysługuje przed odebraniem jej od przewoźnika.
- W przypadku wykrycia uszkodzenia przesyłki, przewoźnik powinien umożliwić spisanie odpowiedniego protokołu.
Reklamacje
- Sprzedawca odpowiada wobec Klienta na zasadach określonych w Ustawie Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku (Dz. U. nr 16, poz. 93 z zm.).
- Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Klientowi Produkt wolny od wad.
- Gdy zakupiony przez Klienta Produkt jest niezgodny z umową bądź posiada wady należy o tym fakcie powiadomić Sprzedawcę oraz w razie potrzeby dostarczyć reklamowany Produkt na adres: Peoni Anna Wegner ul. Gnieźnieńska 15a, 88-430 Janowiec Wielkopolski.
- Reklamacje można składać:
– pisemnie na adres Peoni Anna Wegner ul. Gnieźnieńska 15a, 88-430 Janowiec Wielkopolski.
– za pomocą poczty elektronicznej na adres sklep@peoni.pl. - W celu ułatwienia procedury składania reklamacji Klient może skorzystać ze wzoru formularza reklamacji dostępnego na stronie Sklepu w zakładce „Reklamacje i zwroty”.
- Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji:
– danych osoby składającej reklamację (dane osobowe, dane kontaktowe),
– informacji dotyczących przedmiotu reklamacji, takich jak rodzaj i data wystąpienia wady,
– żądania Klienta co do sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży: 1.) wymiana Produktu na nowy, 2.) oświadczenie o obniżeniu ceny, 3.) odstąpienie od Umowy Sprzedaży. - Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia jej złożenia.
- W przypadku, gdy do ustosunkowania się Sprzedawcy do reklamacji Klienta niezbędne będzie dostarczenie Produktu do Sprzedawcy, Klient zostanie poproszony przez Sprzedawcę o dostarczenie Produktu na koszt Sprzedawcy.
Prawo odstąpienia od Umowy
- Klient będący jednocześnie konsumentem w rozumieniu kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.), który zawarł Umowę Sprzedaży na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 (słownie: czternastu) dni. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone: – pisemnie na adres: Peoni Anna Wegner ul. Gnieźnieńska 15a, 88-430 Janowiec Wielkopolski, – za pomocą poczty elektronicznej na adres sklep@peoni.pl.
- Przykładowy wzór formularza odstąpienia od Umowy znajduje się na stronie Sklepu w zakładce „Zwroty i reklamacje”.
- Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie Produktu.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowa uważana jest z niezawartą.
- Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedającemu nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
- Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (słownie: czternaście) dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu, a jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art. 33 Prawa Konsumenckiego.
- Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będącego przedmiotem Umowy a będący wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu do Sprzedawcy.
- Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadku Umowy, której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służeniu zaspokojeniu jego potrzeb.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Klient będący Konsumentem w przypadku sporu ze Sprzedawcą ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument może m.in.:
– zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży, – zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą,
– uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą, korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). - Informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane przez Sklep zawierane są w języku polskim i zgodnie z polskim prawem.
- Aktualna wersja niniejszego Regulaminu dostępna jest na stronie Sklepu w zakładce „Regulamin”.
- W sprawach nieregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednie obowiązujące przepisy prawne.